tisdag 27 augusti 2013

Träningsläger Fjällen del 2



Jag fortsätter rakt på bara ;)

Efter att ha fått glädje springa hela vägen ner till bilen och tagit oss tillbaka till vandrarhemmet så var det mat och häng som stod på schemat.


Att ha lagat maten hemma och bara behöva värma kändes som en fantastisk idé, vrålhungriga och lite energi tomma som vi nu kände oss. En kort dusch och ett par timmars chillande, sen var det bara att peppa igång igen. Det var dags för dagens andra pass som vi hade tänkt skulle handla om backe och fallhöjd, vi skulle bege oss till Stötens skidanläggning och Sälens bästa fallhöhjd (ca 380m).

 
Igång peppade och väl på plats på en öde Stöten parkering så satte vi fart uppför. Vi delade på en större rygga denna gång då det skulle utgöra våran mobila bas och innehålla kameran och våra vätskeval för passet. Vi valde att ha en bas för det här passet då vi tänkte köra lite olika upplägg men fortfarande vara i närheten av varandra och ha lite koll.


Jag kutade raka spåret uppför, lämnade väskan på lämpligt ställe och kutade ner igen. Vände gjorde jag när jag var nere vid senaste stoppet och så upp till väskan och tog med den mtsvarande etapp uppför igen innan det blev dags att lämna den och vända neråt. Det blev en hel del upp och nerför springande för min del. Men oj så skönt det var, så härligt att verkligen få blåsa ur lungorna och näst intill låta benen gå in i mjölksyredimman. Annicas upplägg var lite mer åt benfys hållet. Men absolut minst lika jobbigt och härligt.


Väl uppe på toppen och med utsikt nerför en av mina favoritbackar i Stöten, Älvan, så såg jag ett tillfälle som jag bara inte kunde missa, jag var tvungen att "flagga" lite.

 
När det var dags att vända neråt igen så valde vi att köra under liften i Worldcup backen. Jag samma rutin som uppför, ner en bit med ryggan för att lägga av den och kuta uppför tills jag nådde förra stoppet och så ner igen. Detta om och om igen tills dess att Annica och jag var ense om att det räckte och tog oss till där snowparken brukar ligga för att mosa lite skön och skumpig/sumpig löpning utför ner till torget och lyckligt trötta stod vi 1 timma och 45 minuter senare precis där vi hade börjat.
 

Väl i bilen igen så satte vi igång en jakt på en öppen afför så att vi kunde få tag i mynt, då det visat sig att bastun på vadrarhemmet krävde dessa för att fungera. Vi hade efter lite jagande stor jaktlycka och vände hemmåt för en redig måltid och ordentlig myskväll. Tränings helgen skulle ju fortsätta även nästa dag.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar